Solfonn hytte bilde

Kampanje på hytter – BERGE SAG

Vi vil at alle skal kunne lykkes med digital annonsering. Gjennom Vise kan du enkelt sette opp dine egne digitale annonser og velge det budsjettet som passer best for deg og din bedrift.

Berge Sag ønsket et lokalt kontaktpunkt og en leverandør som kunne hjelpe dem å treffe sine målgrupper for de ulike hyttefeltene, uavhengig av sted eller annonseplattform. Med vår nye annonseløsning og tjeneste Utvidet dekning, kunne vi tilby dem dette.

Utvidet dekning er en helt ny tjeneste i Amedia. I den nye annonseløsningen kan vi via et program kjøre både bannerannonsering, Facebook/Instagram og Google søk annonsering. Systemet er satt opp slik at den vil prøve å fordele budsjettet der kunden vil få mest igjen for pengene; hvor den mest kjøpekraftige målgruppen befinner seg. Det eneste de behøvde å gjøre i forveien av kampanjestart var å velge hvilke kanaler, målgruppe og budsjett de ønsket å bruke per kampanje.

Da kampanjeperioden var over fikk de resultatene fra alle plattformene samlet i en og samme rapport, samt en gjennomgang av denne med sin digitale rådgiver. Som en av de første aktørene på Haugalandet til å teste denne løsningen, ble Berge Sag svært imponert og fornøyd med resultatet av kampanjen. Det viste seg nemlig å være et supert verktøy for Berge Sag å nå ut til potensielle kunder – både lokalt og i andre deler av landet.

Berge Sag logo

Kunde:
Berge Sag

Periode:
Juni til juli 2019

Målgruppe:
Vi satt opp en kampanje for hvert hyttefelt, med ulike målgrupper rundt omkring i landet. Vi annonserte fra Bergen i vest – ned til Kristiansand i sør og opp til Oslo i øst.

Kanaler og formater:
Bannerannonsering på Amedias aviser og andre nettaviser m/8 ulike format, Facebook karusell, Instagram karusell og Google søk-annonser.

«Vi i Berge Sag satser på hytter i nye destinasjoner, som har kundene plassert utenfor vårt primærområde og som dekkes av tradisjonelle medier her lokalt. En løsning som kan betjenes her lokalt av våre faste markedskonsulenter er noe vi da har etterspurt og som vi ville teste gjennom denne nye plattformen. Resultatene ble umiddelbart synlige, hvor annonser digitalt gjennom en booking på flere flater, linket inn til våre finn annonser på hytter vi hadde for salg. Analysen og statistikken viste her at trafikken økte betydelig inn til annonsene fra publiseringsstart.

Basert på positive resultater gjennom testen, vil vi fortsette å bruke plattformen og utvide vår bruk av digitale midler gjennom MHA.»


Øyvind Bråtun

Salgs og Markedsutvikler
Hytter Berge Sag og Trelast AS