haugesund sparebank 004 1440x960 1

Content marketing

Alt startet med et møte med Haugesund Sparebank hvor vi presenterte de nye mulighetene hos oss: Innholdsmarkedsføring og annonsering på sosiale medier – i tillegg til programmatisk annonsering og annonsering på våre kanaler.

Under møtet uttrykte Haugesund Sparebank et ønske om å få frem deres kjernebudskap – at de er lokal, nær og personlig, og de ulike tjenestene de har å tilby – på en ny måte.

Sammen ble vi enige om å kjøre en merkevarebyggende kampanje som løp over en periode på ca. 10 måneder, hvor vi skulle ta oss av alt – produksjon, distribusjon, optimalisering og rapportering. I denne perioden skulle vi produsere 8-10 innholdsartikler med bilder eller film, som tok for seg tjenestene Haugesund Sparebank ønsket å fremme, med nyttige råd til leserne. Samtidig skulle vi få frem at Haugesund Sparebank er «Lokal, nær og personlig». Innholdet i kampanjen ble knyttet opp til de konkrete produktene og timet slik at de passet med de ulike sesongene, som studentprodukter i august, osv. Underveis i kampanjen, og i samråd med Haugesund Sparebank, flyttet vi budsjettet fra kanaler som presterte dårlig – til der vi opplevde best effekt.

Etter endt kampanje og ut i fra de gode resultatene, til sammen ca. 8.500.000 visninger og 50.000 klikk – kan vi si at Haugesund Sparebank oppnådde sitt mål om å få frem sitt kjernebudskap og sine tjenester ut i hele regionen. Samtidig fikk banken delt mange nyttige råd på en ny og spennende måte med både nåværende og nye potensielle kunder.

haugesund sparebank RGB

Kunde:
Haugesund Sparebank

Periode:
Høst 2022

Målgruppe:
Hele regionen – Fra tenåringer til pensjonister

Kanaler og formater:
CM på front på H-avis.no, printannonse i Haugesunds Avis programmatiske annonser på nasjonale nettsted, samt annonsering på Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat og Google søk.

OddvinOkland

Oddvin Økland er avdelingssjef og rådgiver privatmarked i Haugesund. Han liker å tilbringe tid på hytta eller i båten sin. Hovedmålet med kampanjene var å få frem at de er lokal, nær og personlig.